5 مزیت کاربردی کانال تهویه مطبوع پیش ساخته در صنعت

کانال تهویه مطبوع پیش ساخته، کنوکانال تولید کننده کانال های گالوانیزه فلنج سرخود (TDF)

احتمالا با کانال تهویه مطبوع پیش ساخته و یا TDF آشنایی داشته باشید، اما چه تفاوت‌های بارزی با کانال‌های سنتی دارند؟ و مزایای کاربردی آن چیست؟
در راستای این امر مهندسان و مشاوران کِنوکانال پس از تحقیقات دریافتند ساخت کانال به روش سنتی در کشورهای پیشرفته و اروپایی جایی در صنعت تهویه مطبوع ندارد و بر آن شدند در جهت ارتقاء این صنعت گام بزرگی بردارند و به ساخت کانال های تهویه مطبوع پیش ساخته (کانال های فلنج سرخود یکپارچه TDF) روی بیاورند. پس با ما همراه باشید تا با 5 مزیت کاربردی کانال تهویه مطبوع پیش ساخته در صنعت آشنا شوید.

1. سرعت بالا نصب و اجرا

نصب و اجرای کانال های پیش ساخته

گالوانیزه چهارگوش یکی از کانال‌های سنتی است که در سیستم های تهویه مطبوع به طور گسترده مورد استفاده است. با اینکه این کانال ها به لحاظ شکل پذیری، استحکام، زیبایی و تنوع سایزی همچنان در صنعت تهویه مطبوع رایج است و تنها ایراد مهمی که از  این نوع کانال‌ها می‌توان گرفت؛ طولانی بودن مدت زمان ساخت و نصب در سیستم سنتی است که این نقیضه را با مدرن‌‌ترین تکنولوژی روز TDF | Transvers-Duct-Flange حل کرده‌اند که برای نصب آن در صورت نیاز با استفاده از پیچ و مهره و کلیپس نیز استفاده می‌شود.

2. کاهش هزینه ها با کانال های تهویه مطبوع پیش ساخته

با وجود تکنولوژی TDF  در صنعت ساخت کانال‌ تهویه مطبوع پیش ساخته باعث کاهش نشتی هوا، حذف فلنج‌های آهنی مطابق با استانداردها، شده است. درواقع برای هوابندی کامل آن از نوارهای هوابندی که از جنس الاستومریک یا نخ نسوز هستند، استفاده می‌شود در نتیجه در صورت انجام عملیات عایقکاری (الاستومریک | STI FLEX یا پشم شیشه) منجر به کاهش و هزینه می‌شود.

3. گونیا بودن کانال های TDF

کانال‌های تهویه مطبوع پیش ساخته به دلیل استفاده از گوشه های فلزی استاندارد کاملا قائمه هستند، از سمتی امکان سوراخکاری اتوماتیک توسط ضلع‌های کانال، برای نصب میله های تقویت کننده انجام می‌شود.

4.تولید انواع شکل هندسی کانال های TDF

کانال های هوا گرد و چهارگوش

از دیگر مزایای تکنولوژی TDF در ساخت کانال تهویه مطبوع پیش ساخته برش کاری کلیه انواع اشکال هندسی توسط CNC plasma است، به طور کل مراحل تولید شکل هندسی مورد نظر شامل مراحل زیر است:

  • اعزام کارشناس: کارشناسان ساخت و اجرا جهت بررسی وضعیت کلی پروژه، مسیرهای عبور کانال و سایر تأسیسات مکانیکی و الکتریکی به محل پروژه اعزام می شوند.
  • طراحی و مدل سازی به کمک نرم افزار
  • انجام برش پلاسما
  • مراحل خمکاری بر روی ورق
  • ساخت و تحویل

5.مناسب پروژه های صنعتی، بیمارستانی، ساختمانی و…

با تکنولوژی TDF طراحی و اجرای کانال هوا را برای پروژه‌های با مقیاس بیمارستانی و یا صنعتی،  هزینه‌ها را کاهش و کارایی انرژی را افزایش می‌دهد و اگر حرفه‌ای اجرا شود مسلما آسایش بیشتر و راحتی ساکنان را به همراه خواهد داشت.

  • کاهش اتلاف انرژی
  • کاهش هزینه نصب و تجهیزات در کانال کشی بیمارستان
  • نصب و بازرسی آسان
  • کیفیت هوای مطبوع بهتر در محیط داخلی
  • کاهش نشت هوا در مسیر بازگشت

سخن آخر

مزایای بالقوه‌ای که این سیستم‌های تهویه مطبوع به دنبال دارند باعث شده است یکی از پرکابردترین تکنولوژی صنعت تهویه مطبوع باشد که در بالا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شد. در همین راستا، گروه صنعتی کِنوکانال با مطالعات و تحقیقات خود در سال 1396 به خلأ تکنولوژی ساخت کانال‌های TDF در کشور پی برده و زمینه ورود این تکنولوژی به کشور را فراهم نمود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.